Valt antal överträffade lagret

Laddar...

Kundbetjäning

02.06.2019

Handla nu, betala i september

Läs mer

02.06.2019

Handla nu, betala i september

Läs mer

07.11.2018

Julhandla Nu. Betala I Slutet Av Januari.

Läs mer

03.11.2018

Team Disturb pikku-pikkujouluissa!

Läs mer

25.6.2018

Disturb med Sini Ariell-Bonds familjen på världenruntresa

Läs mer

12.6.2018

Disturb & Aavedata

Läs mer

19.6.2018

Disturb supporting Midsummer Special and PS KEMI!

Läs mer

8.6.2018

The young entrepreneur 2018 is Tiina Skinnari!

Läs mer

31.5.2018

Disturb är Finlands bästa webshop!

Läs mer

Vår kundtjänst:

info@disturb.fi
+358 9 4245 1512 (vard. kl. 8–16) 

I vår webbutik hjälper vi våra kunder även via livechat! (vard. kl. 8-21) 

Vår pick-up butik:

Valiontie 2, 94450 Keminmaa

Öppettider: mån-fre kl. 8-16 (finsk tid)

Du kan kolla produkterna färdigt redan hemifrån eller här på plats via kunddatorer. Du kan prova produkterna på plats och byta storlek vid behov.

Betalningen kan du sköta här på plats via kort eller kontanter.

Du kan även göra en order färdigt redan hemifrån. I kundkorgen kan du i så fall välja "Hämtning från vårt lager i Keminmaa" som leveranssätt. Du kan välja betalning i butiken. Alternativt kan du välja din önskade betalningsmetod via Klarna Checkout. Vi plockar din order färdigt och meddelar dig (via sms och e-mail) när du kan komma och prova plaggen. Vi reserverar obetalda butiksordrar ca. 2 veckor efter beställningsdatumet. Om ordern inte hämtas, lägger vi ut produkterna till försäljning igen.

LEVERANSVILLKOR

MATKAHUOLTO

Leveransavgift: 3,95€

(Beställningar som överskrider 50 € och levereras via Matkahuolto, gratis leverans!)


POSTEN

Postens uthämtningsplats eller paketautomat i Finland: 3,95 €

Postens Till dörren Flexibelt -tjänst inom Finland: 9,95 €

 

Post inom EU-området: 3,95 € - 20 €


UTHÄMTNING

Uthämtning från vårt lager i Keminmaa: 0 €

Adress: Valiontie 2, 94450 Keminmaa

Mer information hittar du här.


BESTÄLLNINGENS LEVERANS

Din leverans skickas iväg antingen under samma dag som beställningen gjorts, eller om beställningen gjorts under helgdag, sänds leveransen kommande vardag. Leveranstiden för försändelsen är 1-3 vardagar. Vi står inte för förseningar som orsakas av Matkahuolto eller Posten.

När din beställnings sänds iväg, får du via e-mail en försändelsekod som du kan kan följa ditt paket med. När försändelsen levererats till ditt uthämtningsställe, får du ett ankomstmeddelande via sms eller via e-mail. När du hämtar paketet behöver du försändelsekoden och ditt ID-kort med dig.

Mer om Matkahuoltos tjänster här.

Mer om Postens tjänster här.

Om du bor i Sverige och din beställning ska levereras till Sverige, vänligen beställ på www.disturb.se.

Förhandsbeställda varor

Om du har både förhandsbeställda varor och varor som redan finns tillgängliga på lager i din beställning, kan du i varukorgen välja om du vill ha alla varorna levererade samtidigt eller separat.

Observera:

Om leveranser lämnas outlösta orsakar det extra kostnader för Disturb. Enligt lagen (1211/2013) förbehåller vi oss rätten att debitera för kostnaderna ifall paket återsänds till oss pga det inte uthämtats av kunden. Avgiften för outlösta paket är 19€ per outlöst paket, vilket inkluderar leveransavgifter, returavgifter samt hanteringsavgifter. Visst observerar du paketets förvaringstid och vänligen meddela oss ifall du inte kommer att hämta ut leveransen inom förvaringstiden.

Matkahuolto förvarar leveranser på servicestället 14 dygn. Posten förvarar leveranser på servicestället ankomstveckan och två kommande hela veckor. I postens paketautomat förvaras leveranser 7 dygn.

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och leveransändringar. 

 


BYTES- OCH RETURRÄTT

Om du bor i Sverige, beställ på www.disturb.se.

Allmänt:

Prova kläderna innan du tar bort lapparna. Om du returnerar en produkt, ska lapparna sitta kvar. Att ta bort produktlapparna är ett köpbeslut. Den returnerade produkten ska vara i sitt ursprungliga skick. Om du efter att ha mottagit produkten märker att den har skadats under transporten, kontakta oss omedelbart för att komma överens om byte eller retur. När du provar produkten se till att det inte fastnar lukt, fläckar eller djurhår på plagget. Vi är inte skyldiga att ta emot produkter som är skadade eller har använts.

Vid behov är det lätt att byta eller returnera produkter genom att kontakta oss.

Skicka oss en elektronisk returanmälan, så hanteras din beställning smidigt. Om du är registrerad kund i vår webbutik, kan du skicka en elektronisk returanmälan från ditt Kundkonto, under fliken Anmälan för retur.
Om du inte är registrerad kund, skicka oss en elektronisk returanmälan under Kundservice, Returer.
Du kan också informera oss om byte eller retur till vår kundtjänst via mail: info@disturb.fi.

 

1. Returer i Finland

RETURER VIA POSTI:

Använd dig av Customer Return- klistermärket som medföljde i din leverans. Har du inget returmärke, ange returkod 630944 till expediten. Bifoga beställningskvittot med returen. Om du hämtat ut leveransen från ett serviceställe, kan du återlämna returen där.

Om du hämtat ut leveransen från paketautomat, kan du återlämna returen där. För att returnera via automaten, behöver du samma kod som du fått för att öppna luckan.

Bevara kvittot för returpaketet!

 

RETURER VIA MATKAHUOLTO:

Bifoga beställningskvittot med returen. Du kan returnera ditt returpaket till vilken som helst av Matkahuoltos servicesställen (ex. Siwa, Valintatalo, vissa R-kioski och Matkahuoltos egna serviceställen). När du lämnar din retur för återsändning behöver du Disturbs returkod: 95 210 35. Bevara kvittot för returpaketet!

 

Returnering är gratis. Observera dock att gränsen för gratis retur är 50€. Om beställningens slutsumma efter retur blir under 50€, tilläggs 3,95€ som returavgift, vid beställningar levererade via Matkahuolto.


Returtiden är 30 dagar från och med mottagandet av beställningen. Returpaketen når oss inom 2-4 vardagar. Din beställning hanteras inom ca. 3 dagar efter att vi mottagit returpaketet.

Återbetalningen sker via Klarna. Hanteringstiden kan variera beroende på vilket betalsätt som använts. Har du frågor kan du kontakta Klarnas kundtjänst via +358 9 425 99 771 eller via Klarna- appen.


Postavgifter som orsakas av retur eller byte betalas av Disturb.fi i deras helhet. Om du byter eller returnerar produkter av en beställning mer än en gång,  betalar du själv postavgifterna för retur eller byte i posten.

Kom ihåg att ta ett kvitto av returen med vilket du kan bevisa att du har lämnat produkten till posten. Som kund är du själv ansvarig över din retur, tills vi mottagit returpaketet för hantering. Vi ersätter priset på försvunna produkter endast mot kvitto!

  

BYTE:

Du kan byta en produkt mot en annan storlek eller mot en helt annan produkt gratis. Om den nya produkten är dyrare, betalar du som kund skillnaden. Skillnaden betalas av oss om den nya produkten är billigare än den gamla.

Skicka oss en elektronisk returanmälan, så hanteras din beställning smidigt. Om du är registrerad kund i vår webbutik, kan du skicka en elektronisk returanmälan från ditt Kundkonto, under fliken Anmälan för retur.
Om du inte är registrerad kund, skicka oss en elektronisk returanmälan under Kundservice, Returer.

Bifoga beställningskvittot med returen.

Returpaketen når oss inom 2-4 vardagar. Din beställning hanteras inom ca. 3 dagar efter att vi mottagit returpaketet. Vi står inte för förseningar som orsakas av leveransförseningar av Matkahuolto eller Posti.

 


Returer i Estland:

Skicka oss en elektronisk returanmälan, så hanteras din beställning smidigt. Om du är registrerad kund i vår webbutik, kan du skicka en elektronisk returanmälan från ditt Kundkonto, under fliken Anmälan för retur.
Om du inte är registrerad kund, skicka oss en elektronisk returanmälan under Kundservice, Returer.

Du kan även informera oss om byte eller retur via e-mail: info@disturb.fi.

RETUR VIA PAKETAUTOMAT:

Du kan returnera i samma påse eller låda som du mottagit produkterna i. Returklistermärke medföljer leveransen. Sätt produkten som du vill returnera i returpåsen. Förslut returpåsen noggrant och klistra adressklistermärket på påsen. Lämna returpåsen till paketautomaten och följ automatens anvisningar. Bevara kvittot för returen!

RETURER VIA POSTI:

Använd dig av returklistermärket som medföljde i din leverans. Bifoga beställningskvittot med returen. Om du hämtat ut leveransen från ett serviceställe, kan du återlämna returen där.

Bevara kvittot för returen!

Kostnaden för returnering är 10€. Vid returhanteringen debiterar vi dig för denna summa.

Returtiden är 30 dagar från och med mottagandet av beställningen. Din beställning hanteras när vi mottagit det till vår kundtjänst. Returpaketen når oss inom 2-6 vardagar. Vi står inte för förseningar som orsakas av Posti.


Om du inte har adressklistermärket som du fick med paketet kan du återlämna paketet till något av postens serviceställen och informera expediten om att det handlar om en kundretur. Du kan även använda påsar som säljs i posten. Kom ihåg att skriva ditt namn, uppgifter om din beställning och hur du vill att din beställning hanteras. Skriv KUNDRETUR på paketet och skicka det till: Disturb Scandinavia Oy, Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND.  

Kom ihåg att ta ett kvitto av returen med vilket du kan bevisa att du har lämnat produkten till posten. Som kund är du själv ansvarig över returpaketet, tills vi mottagit det för hantering. Vi ersätter priset på försvunna produkter endast mot kvitto.

 

Returer i Sverige:

Vänligen gör din beställning på: disturb.se.

 

Returer utanför Finland, Sverige och Estland:

Skicka oss en elektronisk returanmälan, så hanteras din beställning smidigt. Om du är registrerad kund i vår webbutik, kan du skicka en elektronisk returanmälan från ditt Kundkonto, under fliken Anmälan för retur.
Om du inte är registrerad kund, skicka oss en elektronisk returanmälan under Kundservice, Returer. Du kan även informera oss om byte eller retur via e-mail: info@disturb.fi.

Använd dig av Customer Return- klistermärket som medföljde i din leverans. Bifoga beställningskvittot med returen. Om du hämtat ut leveransen från ett serviceställe, kan du återlämna returen där. Om du hämtat ut leveransen från paketautomat, kan du återlämna returen där. För att returnera via automaten, behöver du samma kod som du fått för att öppna luckan.

Bevara kvittot för returen!

Kostnaden för returnering är 10€. Vid returhanteringen debiterar vi dig för denna summa.


Vill du byta produkter, var snäll och gör en ny beställning på produkter du vill ha vid byte.


Kundreturer skickas till Disturb Scandinavia Oy, Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND.

Bästa registrerade kund,

Du kan fylla i returanmälan genom formuläret nedan.

Alternativt kan du välja Kundkonto > Anmälan om retur > välj den beställning du vill returnerna delvis eller helt och hållet.

Returen riktas på så vis automatiskt till rätt beställningsnummer och och returens hantering blir smidigare och snabbare.

Kundreturanmälan

* Fält som har betecknats med stjärna är obligatoriska.

Produktens namn
Lägg till produktrad

Att ta bort produktlapparna är ett köpbeslut! Vi är inte skyldiga att ersätta en produkt som inte är i sitt ursprungliga skick eller om produktlapparna är borttagna.

Returen bör skickas till oss via samma leveranssätt som du valt på din beställning.

Matkahuolto:  
Bifoga beställningskvittot med returen. Du kan lämna din retur till vilken som helst av Matkahuoltos servicesttällen (hittas hos K-Market, en del av R-Kioskerna och Matkahuoltos egna ombud). När du lämnar in din retur, behöver du Disturbs returkod: 9521035. Bevara kvittot för returen.

Posti: 
Använd dig av Customer Return- adresslappen som medföljde i beställningen. Bifoga beställningskvittot med returen. Lämna in returpaketet antingen till Postens serviceställe eller till SmartPost. Returkod via Posti är 630 944. Bevara kvittot för returen.

 

Hittar du inte svar på din fråga? Vår kundtjänst hjälper, tel. +358 9 4245 1512 (vardagar kl. 8-16, Finsk tid UTC+2), på info@disturb.fi, genom att fylla i kontaktformuläret eller via livechat (vardagar kl. 8-21, Finsk tid, UTC+2).

OBS! Om du bor i Sverige, beställ på www.disturb.se. Dessa villkor gäller på www.disturb.fi.

1. Hur fungerar bonussystemet?

2. Hur ska jag beställa?

3. Hur, när och vart ska min beställning levereras?

4. Kan jag betala min beställning med faktura eller med delbetalning?

5. Hur byter eller returnerar man produkter?

6. Min storlek är slut. Finns den ändå i lager? Kommer det möjligen fler storlekar?

7. Produkternas skötselråd

8. Reklamationer

 




 

1. HUR FUNGERAR BONUSSYSTEMET?

Du får 5 % bonus på varje beställning som du gör på vår webbutik. Du kan använda dina bonusar vid dina kommande beställningar. Eventuella returnerade produkter räknas inte till bonussaldot.

Bonusar blir tillgängliga för användning 30 dagar efter mottagning av beställningen. Bonusar aktiveras på kundkontot som kredit och kan användas vid kommande beställningar. Det lönar sig alltså att registrera sig och alltid logga in när man beställer. Vid beställningen kan du välja hur många krediter som du vill använda på en gång. Om du har beställt utan att logga in, kontakta vår kundtjänst för att uppdatera dina bonusar.

 


 

 

 

2. HUR SKA JAG BESTÄLLA?

Om du bor i Sverige, beställ på www.disturb.se.

Genom att registrera dig till höger på toppen av sidan kan du skapa dig ett kundkonto. På kontot sparas uppgifter om alla dina köp, vilket ökar saldot på ditt personliga konto. Varje köp ökar saldot på ditt konto, och du kan använda samlade krediter på dina kommande köp.

Du kan också beställa utan registrering genom att samla produkter i din varukorg. Att beställa utan registrering ökar inte bonussaldot.

Klicka på bilden på produkten som du valt, välj den rätta storleken och färgen och klicka på ”Lägg i varukorgen”. Produkten flyttas automatiskt till din varukorg och du kan fortsätta att bekanta dig med produkterna. Du kan kolla din varukorg genom att klicka på ”din varukorg”. Där kan du kolla dina beställningar och fortsätta till betalning, ta bort produkter eller gå tillbaka till butiken. 

Efter att ha kollat din varukorg kan du fortsätta till betalning. Om du är inloggad, dyker uppgifter om ditt kundkonto upp automatiskt på formuläret, och din beställning ökar ditt personliga bonussaldo. Annars kan du fylla i beställningsformuläret utan att logga in. I det fallet ökas inte bonussaldot.

Följ instruktionerna i beställningsformuläret. Efter en lyckad beställning får du alltid en bekräftelse till din e-post. I bekräftelsen hittar du ett beställningsnummer med hjälp av vilket du kan följa din beställning på Postens sida http://www.itella.fi/svenska.

Genom att bekräfta din beställning godkänner du leveransvillkor och bekräfter att du har förstätt att beställningen är avgiftsbelagd samt förpliktar dig att betala den och andra avgifter som framställs i varukorgen i sin helhet med en av våra betalningssätt. Totalsumman på beställningen visas i varukorgen när du bekräftar din beställning, och efter bekräftandet kommer det inga övriga avgifter till.

Om du vill använda Disturb.fi presentkort som betalningssätt, skrapa fram koden i presentkortet och mata in koden i kampanjkodsfältet i varukorgen. Presenkortets summa reduceras sedan från beställningens totalsumma. Om beställningens slutsumma blir 0,00€ kan du som betalningssätt välja Bonus/Presentkort/Kampanj- altenativet, då du inte kommer att debiteras några leveransavgifter. Om du inte använder hela presentkortets summa på en och samma gång, besparas resterande summa på ditt kundkonto hos oss, ifall du är registrerad kund hos oss. I annat fall kan resterande summa och kod återaktiveras för senare användning.   


 

 

 

 

 

 

3. HUR, NÄR OH VART SKA MIN BESTÄLLNING LEVERERAS?

Din beställning lämnar vårt lager samma dag eller vardagen efter din beställning. Ditt paket levereras till det närmaste postkontoret inom 1–3 vardagar, vanligen redan nästa dag. Kolla Itellas kontorer här. och pakett automater här. Du får beskedet på försändelsen och försändelsekoden med vilken du kan följa din beställning.

Mer information av leveranssätt här.


 

 

 

 

 

4. KAN JAG BETALA MIN BESTÄLLNING MED FAKTURA ELLER DELBETALNING?

Vi använder Klarnas tjänster. Via Klarna är det möjligt att välja både faktura och delbetalning som betalningssätt. Du behöver en finsk socialskyddsignum for ett Klarna- avtal. Mer information här.


 

 

 

 

5. HUR BYTER ELLER RETURNERAR MAN PRODUKTER?

Prova produkten innan du tar bort prislapparna. Ursprungliga prislapparna ska sitta kvar på produkter som du returnerar.

Med din beställning får du en returpåse och ett adressklistermärke med vilka du kan returnera produkter enkelt. Packa ned den produkt du vill returnera och returformulär i returpåsen. Fyll i beställningsnumret, orsak för retur och vad du vill att vi gör med produkten.

Returtid är 30 dagar efter att du har mottagit beställningen. 

Mer information av bytes- och returrätt här.


 

 

 

 

 

6. LAGERLISTA VISAR ATT MIN STORLEK ÄR SLUT PÅ PRODUKTEN SOM JAG VILL BESTÄLLA. FINNS DEN ÄNDÅ I LAGER? KOMMER DET MÖJLIGEN FLER STORLEKAR?

För att få den storlek du vill lönar det sig att vara snabb och hålla ett öga på vår webbutik och på vår Facebook-sida där vi informerar våra kunder om nya satser.

På vår webbutik ser du den uppdaterade situationen. Produkter och storlekar som är webbutiken visar vara slut finns inte just nu. Det kan möjligen senare komma fler stycken av dem. Vill du få en särskild produkt, kan du skicka din önskan till vår kundtjänst. Vi gör vårt bästa för att uppfylla den.

Nyheter och tillägg kommer ofta!


 

 

 

 

 

7. PRODUKTERNAS SKÖTSELRÅD

Följ alltid skötselråd när du tvättar våra produkter. Skötselråd finns på tvättlappen. Det lönar sig att alltid ventilera kläder först, det är inte alltid nödvändigt att tvätta dem. Överdrivet tvättande skadar kläder onödigt, vilket kan minska deras livslängd.

Kolla alltid tvättlappens tvättråd. Tvätt alltid alla produkter med avigan utåt. Kläder som ska handtvättas tåler inte maskintvätt utan att skadas. Tvätt maskiner i högst 40 grader. Vi rekommenderar att tvätta skjortor med print i 30 grader. Använd aldrig sköljmedel till jeans eller skjortor med elastan. Alla produkter tål inte torktumling. Kolla alltid först tvättråd.


 

 

8. REKLAMATIONER

Om du upptäcker ett produktionsfel- eller defekt, kontakta omedelbrt vår kundtjänst. Vi behandlar reklamationer individuellt. Om det handlar om en produktionsdefekt eller annat fel i produkten, har returtid inte begränsats till 30 dagar.

Vid reklamationer kommer vi överens med kunden hur de ska behandlas. Om du vill returnera produkten som reklamerar kan du returnera den till oss som kundretur, och du behöver inte betala postavgifter. Om du inte har förvarat returpåsen eller -klistermärket, kan du också returnera produkten i samma påse som den kom i. Lämna påsen till posten och informera expediten att det handlar om en kundretur. Du kan även använda påsar som säljs i posten. Kom ihåg att bifoga ett meddelande med ditt namn och dina beställningsuppgifter och en förklarning på vad du vill att vi gör med produkten som du reklamerar. Skriv på paketet KUNDRETUR och skicka det till Disturb Scandinavia Oy, Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND.

Vid reklamarioner kontakta alltid vår kundtjänst: +358 9 4245 1512 (vardagar kl. 8-16, Finska tiden UTC+2), info@disturb.fi, eller via livechat eller kontaktförmulär somm finns på vår webbplats.

 

Registrera dig som kund i vår webbutik. Du kan fylla in din längd och vikt i din kundinformation på ditt kundkonto (och även andra mått om du önskar). Då får du en storleksrekommendation av alla produkter som har måttguide. Vi uppdaterar ständigt måttguiden och försöker få den till så många produkter som möjligt.
 
Observera att det finns skillnader mellan olika märken. Även olika typer av produkter inom samma märke kan ha olika mått, och hur produkten sitter spelar också en roll. Om du behöver mer information gällande någon produkt och dess storlek, kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper vi dig.
 
Du kan också jämföra dina egna mått med modellens mått och storleken på plagget modellen bär.  

Måttguide för kvinnor

Måtten tas med underkläderna på. Stå i en naturlig ställning. Omkretsmåtten tas horisontellt runt kroppen.

Måttguide för överdelar:

BRÖSTVIDD: Bröstvidd mäts där bysten är som störst och gärna med BH på.

MIDJEMÅTT/ÖVERDEL: Midjemått mäts där midjan är som smalast.

RYGGBREDD: Ryggbredd mäts på en tröja som sitter bra på dig. Lägg plagget på bordet med baksidan uppåt. Bredden mäts från mitten på den ena vertikala ärmsömmen till den andra. Detta mått är viktigt ifall du haft svårigheter att hitta plagg som sitter bra vid axlarna.

TRÖJANS LÄNGD: Tröjans längd mäts på ett plagg som sitter bra på dig. Det lättaste är att mäta horisontellt på bordet. Mät tröjans längd från kragens högsta punkt ner till fållen. Detta mått är viktigt ifall du haft svårigheter att hitta plagg med rätt längd.


Måttguide för byxor: 

MIDJEMÅTT/NEDERDEL: Midjemått mäts där jeansens midjesöm sätter sig.

STUSSVIDD: Stussvidd mäts där du är som bredast över stussen.

INNERBENSLÄNGD: Innerbenslängd mäts på jeans som sitter bra på dig. Lägg plagget på bordet och mät innerbenslängden från grenen längs sömmen ända ner.  

 
Vår måttguide rekommenderar dig den lämpligaste storleken enligt dina mått. Om den rekommenderade storleken inte finns på lager, kan du välja en annan storlek om du vill. Måttguiden uppdateras hela tiden med nya produkter, och den kommer att inkludera alla butikens herr- och kvinnoplagg.
 
 
Om du har frågor kring val av storlek, hjälper vår kundtjänst gärna. Du kan kontakta oss via e-mail på info@disturb.fi, tel. +358 9 4245 1512 eller via livechat på vår webbsida vard. kl. 8–21.

 


Cipo&Baxx-jeans finns i tre passformer: Slim fit, Regular fit och Loose fit. Mer information för varje passform finns i storleksguiden. Många Cipo&Baxx-jackor är mycket tajta, vilket du ska observera då du väljer din storlek. Det lönar sig att ta en större storlek än vanligt.

Kosmo Lupo -jeans är lite tajtare än normalt. Det lönar sig att kolla storleksguiden för att välja den rätta storleken.

Rusty Neal -skjortor och -huvtröjor, kolla vilken storlek som modellen har på sig och jämför dina mått med modellens mått. Rusty Neal är aningen mindre dimensionerade.

Yakuza Ink -skjortor och huvtröjor är lite tajtare än normalt. Yakuza ink -pikeskjortor är tajtare än andra Yakuza ink -produkter. Det lönar sig att kolla storleksguiden för att välja den rätta storleken.

Betalningssätt

Klarna Checkout: Kort, internetbank, faktura eller delbetalning
 

Klarna Checkout erbjuder brett utbud av betalsätt: Faktura 14 dagar (0 kr i avgift), kort, betalning via internetbank, och delbetala i din egen takt. Vid betalning via Klarna Checkout överlåtes fordran till Klarna AB (556737-0431) direkt vid dess skapande. Se villkor: Klarna Checkout

Företaget

Disturb Scandinavia Oy -
Disturb.fi

Om du bor i Sverige, beställ på www.disturb.se.

Varje köp på Disturb.fi ökar dina personliga bonusar som du kan använda vid dina kommande beställningar. Bonusar realiseras om 30 dagar från din beställning. De förvandlas till krediter på ditt kundkonto, och vid beställning kan du välja hur många krediter som du vill använda en gång. Kom alltså alltid ihåg att logga in i webbutiken, så att du får bonusar på ditt kundkonto.

Det är enkelt och säkert att shoppa på vår webbutik. Vår kundtjänst är snabb: du får produkterna inom 1–3 vardgar, och du kan välja betalningssättet som du tycker bäst.

Våra produkter har 30 dagars bytes- och returrätt som gäller från dagen du hämtar paketet från postkontoret. Kundreturer skickas till Disturb Scandinavia Oy, Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND.



Vår webbutik Disturb Scandinavia Oy grundades den 1. januari 2011. Vårt utval blir ständigt bredare, och nyheter kommer ofta.

Vi hoppas att få feedback frän våra kunder angående våra produkter och vår tjänst. Vi vill göra vårt bästa för att bygga upp en fungerande och kundvänlig webbutik, och därför behöver vi också din feedback!

 


Vår kundtjänst:

Tel. +358 400 775 385 (vard. kl. 8-16)
E-mail: info@disturb.fi
Kontaktformulär
På vår webbutik hjälper vi våra kunder också via livechat!


 
Ägare: Tiina Skinnari och Petri Skinnari

Kontaktuppgifter:
förnamn.efternamn@disturb.fi
Tiina Skinnari: +358 44 033 13 73
Petri Skinnari: +358 40 742 76 94



                              
Postadress:                  Disturb Scandinavia Oy
                                      Valiontie 2
                                      94450 Keminmaa
                                      FINLAND

Faktureringsadress:       Disturb Scandinavia Oy (OpusCapitan skannauspalvelu)
                                        PL 22877
                                        00063 Laskunet, FINLAND

                              Webbfaktureringsadress: 003723814170
                              Nätfaktureringsadress: OpusCapita (E204503)
                              Operatörens förmedlarkod: 003723814170

FO-nummer: 2381417-0



Registerbeskrivning

Registerbeskrivning enligt 10 § i finska personuppgiftslagen (523/1999) och EU:s dataskyddsdirektiv (95/46/EG):

  1. Registerförfarare:
    Disturb Scandinavia Oy
    Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND
    FO-nummer: 2381417-0
  2. Registerförfararens kontaktuppgifter, datasäkerhet:
    tiina.skinnari@disturb.fi
  3. Registrets namn:
    Kund- och användarregister av Disturb.fi.
  4. Syftet med behandlingen av personuppgifter:
    Kundrelation och användarregistrering (5§ 1 mom.) och direktmarknadsföring, marknads- och opinionsundersökning och statistikföring (5§ 4 mom.).
  5. Syftet med registret:
    Med användar- och kundregistret hävdas informationer om webbtjänst Disturb.fi:s användare och deras profiler och köp. Samtidigt hävdas också resultat av tävlingar och förfrågningar.
  6. Typer av uppgifter som ingår i registret
    Användaruppgifter och -profiler (registreringsformulär), webbplatsens användaruppgifter, användaridentifikationer och lösenord, feedback från tävlingar och förfrågningar, köphistorik.

DISTURB SEKRETETSPOLICY 

När du besöker Disturb samlar vi in information om alla besök på vår webbplats.  Vi använder denna information för att förbättra din användarupplevelse, utvärdera användningen av de individuella elementen på Disturb samt för att understödja vår marknadsföring.

Insamling av kunders personuppgifter på Disturb sker inom ramen för gällande lagstiftning och EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR).

Disturb samlar in uppgifter från användarna genom fem källor.

  • Genom cookies när du besöker våra webbplatser, t.ex. IP-adress, land, besökta sidor, kategorier och varumärken du tittat på, interaktion/klick och sökningar.

  • Genom köp, t.ex. demografiska uppgifter, mejladress, betalningsinformation, varor, beställningssumma, rabattnivå, varumärken och frekvens. Även skickade transaktionsmejl, t.ex. bekräftelse om beställning, leverans eller återbetalning.

  • Genom användarbeteende och engagemang i skickade meddelanden (mejl, SMS, post eller telefon), t.ex. öppningsfrekvens, klickfrekvens och den tid du använt för att läsa mejl, sändardomän och typ av e-postklient

  • Genom användare som lämnar uppgifter om sig själva (t.ex. lägger till ett favoritmärke eller information till kundprofilen)

  • Genom kreditprövning via ett bedömningsföretag som tredje part.

 

Ändamålet att samla in uppgifter betjänar olika områden:

  • Skyldigheter. För att uppfylla våra skyldigheter mot dig som kund eller användare av vår service – som köp, fakturering, kundservice och ditt konto.

  • Kundservice. För att kunna hantera kundservice via mejl, chatt eller telefon. För att svara på frågor angående din beställning eller tidigare beställningar, korrigera fel och att vägleda kunden.

  • Marknadsföring. För att visa inspiration, produkterbjudanden/-tjänster och personliga rekommendationer via webb, mejl, SMS, post, telefon och via annonsering hos tredje parter.

  • Kundupplevelse. För att förbättra kundernas upplevelse av att interagera med Disturb, som att göra din upplevelse på Disturb personlig, utveckla nya funktioner, tjänster och produkter. Detta omfattar också att administrera, skydda, driva och bibehålla våra webbplatser, att administrera och säkra system, att följa samlad statistik om användning och köp på webbplatsen och för att förbättra kunskapen om våra kunders preferenser.

  • Bedrägeri och risk. För att förhindra bedrägeri och göra riskbedömning.

  • Lagstiftning. För att följa gällande lagstiftning.

__________________________________________________________________________

Registerbeskrivning Enligt 10 § I Finska Personuppgiftslagen (523/1999) Och EU:s Dataskyddsdirektiv (95/46/EG): 

  1. Registerförfarare:
    Disturb Scandinavia Oy
    Valiontie 2, 94450 Keminmaa, FINLAND 
    FO-nummer: 2381417-0
  2. Registerförfararens kontaktuppgifter:
    info@disturb.fi
  3. Registrets namn:
    Kund- och användarregister av Disturb.fi.
  4. Syftet med behandlingen av personuppgifter:
    Kundrelation och användarregistrering (5§ 1 mom.) och direktmarknadsföring, marknads- och opinionsundersökning och statistikföring (5§ 4 mom.).
  5. Syftet med registret:
    Med användar- och kundregistret hävdas informationer om webbtjänst Disturb.se:s användare och deras profiler och köp. Samtidigt hävdas också resultat av tävlingar och förfrågningar.
  6. Typer av uppgifter som ingår i registret
    Användaruppgifter och -profiler (registreringsformulär), webbplatsens användaruppgifter, användaridentifikationer och lösenord, feedback från tävlingar och förfrågningar, köphistorik.

 ________________________________________________________________________

 

Grunden till direktmarknadsföring, SMS 
Jag godkänner att mitt telefonnummer får läggas till i Disturbs register för prenumerering av sms. Jag kommer i fortsättningen att motta information om Disturbs erbjudanden och rea-kampanjer direkt till min mobiltelefon.
Syftet med registret: direktreklam, marknads- och enkätundersökning och statistikuppföljning

Du kan när som helst skriva dig ur sms-registret. Anvisningar för det hittas i våra sms eller så kan du kontakta vår kundtjänst (info@disturb.fi)


Grunden till direktmarknadsföring, nyhetsbrev
Jag godkänner att min e-mailadress får läggas till i Disturbs register för prenumerering av sms. Jag kommer i fortsättningen att motta information om Disturbs erbjudanden och rea-kampanjer direkt till min e-mail.

Syftet med registret: direktreklam, marknads- och enkätundersökning och statistikuppföljning.

Du kan när som helst säga upp e-mailprenumerationen genom att klicka på länken i sidans nedre del, eller genom att kontakta vår kundtjänst (info@disturb.fi)